Aktualności

Można już składać wnioski na "Dobry start"

Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia „Dobry Start” są przyjmowane w wersji papierowej od 1 sierpnia danego roku do 30 listopada danego roku. Istnieje możliwość składania powyższego wniosku drogą elektroniczną na stronie www.empatia.mrpips.gov.pl,  za pośrednictwem banków krajowych świadczących usługi drogą elektroniczną oraz platformy PUE ZUS.

Wnioski składane drogą elektroniczną są przyjmowane od 1 lipca danego roku do 30 listopada danego roku.  

Opisane wyżej, elektroniczne drogi składania wniosków o świadczenie „Dobry Start”, nie mają zastosowania do wniosków dotyczących dzieci umieszczonych w pieczy zastępczej i osób uczących się będących osobami usamodzielnianymi. Wnioski dotyczące prawa do świadczenia „Dobry Start” na ww. dzieci/osoby należy złożyć w tradycyjnej formie papierowej do powiatowego centrum pomocy rodzinie, ponieważ brak jest możliwości składania wniosków o świadczenie „Dobry Start” na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej oraz dla osób będących osobami usamodzielnianymi drogą elektroniczną, w tym także za pośrednictwem ePUAP.

Wnioski złożone po 30 listopada nie będą rozpatrywane. Wyjątek stanowi tutaj sytuacja uzyskania przez dziecko orzeczenia o niepełnosprawności. Jeżeli w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia o niepełnosprawności, zostanie złożony wniosek o ustalenie prawa do świadczenia „Dobry Start”, świadczenie będzie przysługiwać, jeżeli w okresie, pomiędzy 1 lipca a 30 listopada, toczyło się postępowanie o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 01 lipca 2020 07:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Agnieszka Ruchała
Ilość wyświetleń: 357
01 lipca 2020 07:41 (Agnieszka Ruchała) - Dodanie dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany